Stíhací jízda přišla pozdě, Canadiens podlehli Detroitu

25.03.2016, 15:54 | Reportáž ze zápasu |  Tomáš Bečka
 

Po výhře nad Anaheimem se Canadiens přesunuli do Joe Louis Areny, kde na ně čekala letka z Detroitu. V bráně Montrealu se po dvou vynechaných zápasech opět představil Ben Scrivens. Brankoviště Red Wings pak hájil český mladík Petr Mrázek.

První vážnější situace se urodila už ve třetí minutě zápasu a obstarali ji hostující hokejisté. Před brankou Petra Mrázka došlo ke skrumáži, po které dotlačil Tomáš Plekanec puk až za brankovou čáru. Ovšem branka nebyla uznána, neboť ještě předtím se Plekanec provinil faulem. Po ubráněném oslabení se Habs znovu tlačili před detroitskou branku, leč Mrázek svou klec uhájil.

Avšak i Scrivens se musel ve svém brankovišti řádně činit. První vážnější pokus domácích přišel v polovině osmé minuty, kdy Andreas Athanasiou projel až k montrealské bráně a bekhendovým pokusem vyzkoušel Scrivense. Ten však dokázal vyrazit touš mimo tři tyče.

Na konci devatenácté minuty ale už přišla první gólová radost, a to na straně Detroitu. Brendan Smith vystřelil z vrcholu pravého kruhu, před bránou si puk zpracoval Riley Sheahan a bekhendovou střelou vybojoval Rudým Křídlům vedení.

Druhou periodu odstartovali aktivněji svěřenci trenéra Blashilla. A výsledkem tomu byla druhá branka v síti Montrealu. Po zmatku před Scrivensovou brankou se nejlépe zorientoval Luke Glendening, a zajistil tak Detroitu dvoubrankové vedení. To ale o dvanáct sekund později navýšil po chybné rozehrávce hostů znovu Riley Sheahan, když v samostatném úniku překonal Scrivense kličkou do forhendu.

Canadiens byli značně otřesení a ve 38. minutě jim Detroit zasadil čtvrtou ránu. Při přesilové hře domácích vypálil z levého kruhu Brad Richards, jeho ránu montrealský gólman jen vyrazil před sebe a Anthony Mantha pak už neměl těžkou pozici při dorážení kotouče za brankovou čáru.

Do třetí dvacetiminutovky tak hosté vstupovali se čtyřbrankovým deficitem, který už po sedmačtyřiceti sekundách umazal Tomáš Plekanec. Střelou z mezikruží přes bránícího Kronwalla vyslal na Mrázka překvapivou ránu, kterou český gólman nedokázal zkrotit a kotouč nakonec skončil až za jeho zády. Montreal rázem ožil a vysloužil si druhý zásah večera. Darren Dietz nahodil kotouč směrem na detroitskou branku, načež Mráeźek jeho pokus neudržel a svým důrazem na brankovišti se prosadil Paul Byron.

Tím ale stíhací jízda Montrealu neskončila. Už o další dvě minuty totiž snížil na rozdíl jediné branky Max Pacioretty, když si jeho nahození srazil do vlastní branky Kronwall. Canadiens byli rázem na dostřel, což se nezměnilo ani po veliké šanci Brada Richardse. Jenže spanilá jízda hostů nebyla dokončena, a to ani poté, co si Montreal zahrál power-play. Habs tak podlehli Detroitu a nadále setrvají na třináctém místě Východní konference.

foto: Dave Reginek/NHLI via Getty Images

 
 
 
 
 
 

Diskuse

 
 
AvatarPricer definitivně out, Subby taky, už se opravdu není na co těšit ani dívat. Já doufal, že by Subby mohl jet na WCH a hrát v Praze na přáteláku, kde mám lístky, velká škoda...
 
AvatarScott nahoře, McCarron a DLR dole... A ten demenent ještě řekne, že potřebují hrát a potřebuji TOI! Tak jim ho ty blbe dej! O co jde? O nic a Desharnaisové a jemu podobní stejně hrají 18 minut a z toho 2 minuty v PP. A McCarron paběrkuje s deseti minutami. Tohle je vážně hodně trapné.
 
AvatarReakce na příspěvek:Já to tak cítím a i když se vyhrávalo, tak nebyl úplně ten, kdo tvořil a vedl ofenzivně. Dost se vezl a goly dával hlavně do prázdné branky. Pak ta mizérie propukla, ale dobře kdyby nechtěl být přehnaně kritický, tak zápasů srovnatelné s tím, na co jsme od něj zvyklí, odehrál letos tak 20-25.
Mám Plekyho taky moc rád, o to víc mě jeho hra mrzí. A jak říkám, jen musíme doufat, že nepůjde ještě víc dolů třeba jako Gio.
 
AvatarReakce na příspěvek:Ale no tak - v drtivé většině zápasů...? Celé to období, co nám to šlapalo, hrál naprosto v pohodě a patřil rozhodně k tahounům - to zase z něj nedělejme nějakého lempla! Ano, od přelomu roku to šlo dolů a cca poslední 2 měsíce je to vyloženě špatný. Nicméně zrovna v tom posledním zápase bych to neviděl až tak černě, to si myslím, že byly z jeho strany horší.
Jinak já už se fakt těším na léto s vírou, že k nějakému "provětrání" kádru dojde, i když, bohužel, Therrien zůstane...smajlik.
 
AvatarReakce na příspěvek:Zmar taky, ale spíš ten zápas jasně demonstroval, jak daleko v takové sestavě jsme od špičky východu. Dostali jsme se do vedení, protože nás podcenili a nehráli. My jsme naopak hráli skvěle a vedli zaslouženě. Zlom byl určitě i neuznaný gol, podle mě neprávem. Poté si Cats uvědomili, že se výhra neudělá sama a začali tlačit. Golem to smrdělo při každém střídaní jejich první lajny, byly tam závary a jen díky Condovi to nevyrovnali dřív. O rozdílném obrazu PP ani nemluvě. A vítěznou branku dostat pár sekund do konce zápasu, to už je pak jen jasná ukázka naší zpackané sezony...

Neodpustím si ale opět zkritizovat Plekyho. Já vím, jde už o ho*no, ale ten chlap je totálně invisible a jasně nejslabší hráč jeho lajny. Není sto vytvořit jakoukoliv akci, přitom on vždy byl ten, které svoje spoluhráče v lajně převyšoval a vytvářel pro ně šance a dělal z nich lepší hráče. A je to obraz, který se násobí na konci sezony, kdy o nic nejde a hráči vedle něj makají, ale taky bohužel obraz drtivé většiny zápasů celé sezony. Já jen doufám, že to je jen tímhle zpackaným rokem a že se z něj nestane další Gionta.

Hráč zápasu opět Gally, toho kluka nejde nemilovat...
 
AvatarTak zápas s Floridou naprosto jasně demonstroval náš zmar zhruba od prosince - vedeme 3-0 v půlce zápasu, abychom "dokázali" dostat čtyři góly, z nichž jeden pár vteřin před koncem druhé a rozhodující pár vteřin před koncem třetí třetiny...smajlik! Ještě, že už mě to nezajímá...
 
AvatarCarey poprvé s týmem na ledě, skvělý pohled konečně ho vidět zpět.
 
AvatarReakce na příspěvek:Ano, už jsem o tom tady psal a za vzor jak se to má dělat dával Toronto. A to měl včera třeba Chucky zcela vyjímečně větší TOI než Mitchell...
 
30.03.2016 11:52 | reagovat
Theo33 | Matts88@seznam.cz
AvatarReakce na příspěvek:Když vím, že mě NEvyhodí... tak zkouším mladý, na kterých můžu v říjnu stavět a ne tam házet pořád jen veterány, kteří absolutně nezvládli druhou část sezony a měli být okradeni o ice-time už 25zápasů zpět!

To bych chtěl od každého kouče...ač mi je méně či více sympatický.
 
AvatarReakce na příspěvek:Souhlas, ale je to Therrien, co chceš...?
 
30.03.2016 07:16 | reagovat
Theo33 | Matts88@seznam.cz
AvatarPřiznám se, že ice time pardálů Markova a Plekyho proti Mccarronovi mě sere daleko víc než hloupá prohry v posledních deseti utkáních...MT KDY JINDY NEŽ TEĎ těm klukům dávat čas na ledě...Na co nám je Markov 29minut v jeho věku v takové fázy sezony? Uff, to nepochopíš...
 
AvatarReakce na příspěvek:(Ne)pochopil jsi to správně, úplně se nepřikláním ani na jednu stranu, jen jsem popisoval ty dva různé náhledy...smajlik. Možná, že Pleky měl takové slabší období (možná to bylo před tím překlenovacím podpisem před tou dlouhou smlouvou - už si to nepamatuju přesně smajlik), ale nyní mi tam hlavně chybí ta snaha - nevím, jestli je to jen tou rezignací celého mužstva...
O páru McDonagh-Subban už jsem tu v minulosti psal, ale na to raději nemyslet, to by se člověk musel ještě víc na.rat!
 
AvatarReakce na příspěvek:Z tvého textu jsem nakonec nepochopil, jestli se o Plekym přikláníš nakonec spíše na mou stranu nebo Michalovu, ale správně jsi zmínil "pohledovou" stránku věci. Stats jsou jedna věc, tam dejme tomu ok, ale pohled na něj je tristní. Jak říkáš, žádná kreativita, žádná akce, bez nápadu, střely, aby se neřeklo. Celkem makal v Detroitu, ale to byl ofenzivně jeho nejlepší zápas od toho domácího mače s Edmontonem nebo s kým to bylo, kde měl dva goly. A Ty sleduješ Habs mnohem dýl než já takže tvé prohlášení o tom, že tak špatně jsi jej ještě hrát neviděl beru jako potvrzení mých názorů letos na něj.

Neřekl bych, že na každou kritiku Subbyho reaguji ublíženě, sám jsem ho tady několikrát kritizoval, spíš tady veřejně odsuzuji lidi, kteří jej kritizují za cokoliv a jeho nesporné kvality přehlíží. Tragický Markov je toho důkazem. Člověk až ani nechce domýšlet jak by vypadal pár McDonagh-Subban, za tohle by měl Gainey stát každé ráno před Bell Centre a nechávat si od lidi nafackovat a plivat do obličeje.

http://www.hockeyinsideout.com/news/commentary-time-for-habs-to-give-youngsters-more-ice-time
Krypl MT je opravdu krypl. Jako příklad jak se to dělá musím bohužel uvést Toronto:
TOI Nylander 17:32 (druhý nejvyšší ze všech útočníků)
TOI Laich 10:25, Michálek 14:41...
 
AvatarReakce na příspěvek:Z tvého textu jsem nakonec nepochopil, jestli se o Plekym přikláníš nakonec spíše na mou stranu nebo Michalovu, ale správně jsi zmínil "pohledovou" stránku věci. Stats jsou jedna věc, tam dejme tomu ok, ale pohled na něj je tristní. Jak říkáš, žádná kreativita, žádná akce, bez nápadu, střely, aby se neřeklo. Celkem makal v Detroitu, ale to byl ofenzivně jeho nejlepší zápas od toho domácího mače s Edmontonem nebo s kým to bylo, kde měl dva goly. A Ty sleduješ Habs mnohem dýl než já takže tvé prohlášení o tom, že tak špatně jsi jej ještě hrát neviděl beru jako potvrzení mých názorů letos na něj.

Neřekl bych, že na každou kritiku Subbyho reaguji ublíženě, sám jsem ho tady několikrát kritizoval, spíš tady veřejně odsuzuji lidi, kteří jej kritizují za cokoliv a jeho nesporné kvality přehlíží. Tragický Markov je toho důkazem. Člověk až ani nechce domýšlet jak by vypadal pár McDonagh-Subban, za tohle by měl Gainey stát každé ráno před Bell Centre a nechávat si od lidi nafackovat a plivat do obličeje.

http://www.hockeyinsideout.com/news/commentary-time-for-habs-to-give-youngsters-more-ice-time
Krypl MT je opravdu krypl. Jako příklad jak se to dělá musím bohužel uvést Toronto:
TOI Nylander 17:32 (druhý nejvyšší ze všech útočníků)
TOI Laich 10:25, Michálek 14:41...
 
AvatarReakce na příspěvek:Ale to není žádný pesimistický pohled... Já vůbec nepochybuji o Subbanových kvalitách, já jen říkám, že je prostě utápí ve zbytečnostech, které si může odpustit a pak tím výjimečným hráčem bezesporu bude!
Price je opravdu kapitolou samou o sobě, o něm jsem ani nemluvil. U těch ostatních je to asi tak, že pokud jsem Subbana nazval nadprůměrným, tak u těchto mohu použít označení "lepší průměr", protože v rámci celé ligy je tak musím vnímat (snad jen Gallagher je o fous výš, ale to hlavně tím, že takových typů napříč ligou tolik není).
 
28.03.2016 08:43 | reagovat
Theo33 | Matts88@seznam.cz
AvatarReakce na příspěvek:Pokud to bereš takhle, tak nevylučuje...ale to by byl hodně smutný a tradičně pesimistický pohled, s který absolutně nevychází z reality síly toho týmu.

Galagher, Galchenyuk, Pacioretty, Petry jsou tedy průměrní hráči? :)

Price nezmiňuji, to je kapitola sama...

Subban není božský, ale je to TOP hráč současné NHL, nejlepší hráč v poli, co v Montrealu za léta mají. Aby bylo jasno, dva z těch tří výše zmíněných mi jsou sympatičtější něž on (takže na to koukám bez nějakých předsudků) Ale PK je "by far the best Habs player on the ice" tvář organizace, která na ledě dělá velkou většinu pozitivních věcí pro úspěch týmu...
 
AvatarReakce na příspěvek:To se snad nevylučuje nebo ano? Možná by to tak i bylo, kdybychom ty hráče měli. A co jiného momentálně tedy Subban je? Absolutně výjimečný nebo božský...? Výjimečným se možná stane, až se zbaví těch nešvarů, o kterých jsem psal - za tím si stojím.
 
27.03.2016 18:42 | reagovat
Theo33 | Matts88@seznam.cz
AvatarSubban = nadprůměrný hráč? Aha..
No, pokud bychom měli tři takové nadprůměrné hráče v poli, tak bych se o Cup opravdu nebál :D

Bohužel, jestli je Subban podle některých stále jen nadprůměrný hráč, tak ostatní hráči V POLI jsou až na vyjímky hluboký podprůměr :D
 
AvatarReakce na příspěvek:Někdo říkal, že jeho smlouva je dost o bonusech, navíc já si ho spíš představuji na druhém centru, což je ok. To, že posledních 15 zápasů hraje otřesně, to je pravda, hlavně je tam velký nezájem nebo alespoň takto mi to přijde, i když jsem moc zápasů neviděl, asi každý druhý a to ještě jsem to většinou rychle proletěl, protože bych se poblil... Ale hráče nemá cenu řešit, protože MT velké změny nebude chtít udělat, takže jediná naděje bude opět Price, nic jiného nás nespasí v dalším roce...
 
AvatarReakce na příspěvek:Dovolím si lehce se zapojit do diskuse...smajlik.
Předně musím říct, že sledovat tyhle "dohrávací" zápasy je pro mě, jakožto skalního fandu Habs, strašným utrpením a dost těžce nesu ten pohled na to, jak si s námi téměř každý (a to včetně mužstev, co jsou na tom stejně jako my) vytírá pr... Mám moc velké obavy, že tohle není jen rezignace na cokoliv, ale určitý kvalitativní stav mužstva (byť značně oslabeného), který bude moc těžké přes léto změnit, zvláště pak s tím dementem Therrienem!
Co se hráčů týče - nikdo z nich nezažívá dobrou sezónu, takže v tomhle smyslu nemá cenu se o tom asi moc bavit. U Plekyho - když se budeš striktně držet všemožných statistik, jak to někteří až do zblbnutí dělají, pak se klidně můžu přiklonit k Michalovi a říct, že to při té mizérii nebyl pro něj ten nejhorší rok, co tu zažil. V bodování, v plus/mínus je na tom relativně solidně, takže nezasvěcený člověk by řekl, že celkem dobrý. Když se ale podívám na jeho působení na ledě, je to mnohem horší a musím říct, že takhle špatně, jak hraje cca poslední 2 měsíce, jsem ho snad ještě hrát neviděl... Směrem dopředu žádná kreativita, která ho kdysi zdobila, žádné šance, ani snaha se do nich dostat, hraní puku po mantinelech nebo propagační střely... Tohle prostě není on! Teď zase jen otázka, zda je to důsledek toho letošního propadáku nebo snad už padající výkonnostní křivka...smajlik?
U Ellera mám podobný problém jako Michal - kolikátou sezónu se od něj očekává, že nahradí Plekyho? Nechci už to ani počítat a stále prostě na jeho úrovni není, i když Pleky teď hraje tak, jak hraje! Na druhou stranu je to jeden z mála našich urostlejších hráčů, kteří dokáží vyhrát osobní souboj, má solidní střelu a je hokejový - jenom tam prostě chybí ta stálejší výkonnost, což u něj bude, bohužel, už konstantní probém. Přesto bych si ho rád ponechal.
O zbytku, včetně Paciho, mluvit nechci, to je na dlouhou rozprávku a ve finále je to o jednom - na počátku všeho stál Therrien a dokud si Bergevin neuvědomí, že tenhle člověk už nemá Habs co nabídnout, lépe na tom prostě nebudeme!
A na závěr tvé oblíbené téma Subban - vím, že jakákoliv jen trochu kritická zmínka o něm tě hned popíchne a myslím, že dostkrát úplně zbytečně. Takže - Subban je nadprůměrně kvalitní bek, který bere nadprůměrné prachy a má být tahounem a pilířem mužstva. Většinu toho i plní, jen si prostě MUSÍ uvědomit, že ta hra neleží jen na něm a že on sám NENÍ spasitel! Až tohle dostatečně pochopí a zbaví se určitých manýrů, bude to TOP hráč! Do té doby bude pořád "jen" nadprůměrným hokejistou...
 
AvatarReakce na příspěvek:Souhlasím, nebyl nikdy opravdový první centr, ale plat takový má, kor ten zvýšený v dalších dvou letech. Ale to jak jsem psal o golech je fakt a to dost špatný. Nikdy nebyl střelec, ale těch 20-25 golů si Pleky vždy dával. A ted tohle. A třetí lajna a Pleky? S jeho platem, to snad ne...
Larry je taky hodně nekonzistentní, ale jako třetí centr je v pohodě. Navíc je dobré mít hráče, který je schopen dáv v ZČ s bídou 30 bodů a pak hodně překvapit v PO tak jako to on udělal v 2014.
Poznámku o Subbym jsem napsal, protože ty chápeš, ale je pořád spousta lidí, kteří jeho přínos týmu (nepochopitelně) zlehčují.
 
AvatarReakce na příspěvek:Je to o tom, co od něj očekáváš, já očekával, že bude mít kolem 50 bodů a to má, že je nabral v prvních 20 zápasech je věc druhá, tam se ještě dařilo mužstvu, on sám ho nepotáhne. Ovšem já už si ho dokáži představit ve třetí lajně, max. v druhé, tam je jeho místo, výš nepatřil ani v jeho nejlepších sezónách v historii. Je jasné, že spokojenost je silné slovo (proto jsem napsal relativní a ve vztahu k jiným). Pro mě není místo pro Ellera, který je naprosto bídný v bránění a mně se nebílí, zahraje 3 zápasy za sezonu, je tu už x sezón a skoro nikdy nic nepředvedl... Alex bodově dobrý, jen mi vadí, jak dokáže být 10 zápasů naprosto neviditelný a to je na prvního centra málo, ale máš pravdu, je mladý a je to budoucnost Habs. Každopádně Rusáci v obraně jsou tragičtí, ale těžko se jich zbavíme. O tom, že Subban chybí nemá cenu moc se bavit, těžko Ti nebude chybět bek, která má být hvězdou mužstva s jeho platem. I přes mnoho stejných kiksů, které předvádí, tak jsem moc rád, že ho máme...
 
AvatarDnes je to jako hon kočky s myší a taky velkolepá show páně Markova a Jemelina. Pohled na nás je někdy až zoufalý a ti dva jsou parodie na první obranný pár. Další evidence, jak je Subby pro nás důležitý, protože on z Markova dělá alespon částečně hráče vhodného pro NHL. V páru s Jemelinem je to tragédie, hrávali spolu ještě když byl se Subbym Gorges a nikdy to nefungovalo a nefunguje to ani teď.

Ale k tvému příspěvku, dovolím si silně nesouhlasit. Slova spokojenost, sezona 15/16 bych se jménem T. Plekanec nespojoval ani náhodou. Pleky je solidní vzadu, solidní na buly, ale to je asi tak vše a při jeho platu... Neboť řekněme si to na rovinu, ofenzivně to je letos naprostá TRAGÉDIE. Má na kontě bídných 13 branek, z toho dal drtivnou většinu v prvních 15-20 zápasech a z toho tak tři do prázdné brány. Jinak pusto, prázdno a předlouhé streaky bez golu. Pro srovnání Eller, dle tebe hrající zpackanou sezonu, dal dnes 12. gol, což je na třetího centra solidní a hlavně je dává poměrně pravidelně. Zato dostává neporovnatelně méně PP TOI a hraje drtivou většinu s měně kvalitními a méně ofenzivními spoluhráči. A netvrdil bych, že neumí bránit. Je hluboko v mínusu, to je fakt, ale to souvisí jak s výše napsaným tak s tím, že tato statistika pravdy není až tak pravdivá.

Nerozumím, v čem tě zklamal Alex? Ofenzivně má solidní rok, je dost nevyrovnaný a umí být v zápase neviditelný, ale to vlastně sedí na každého našeho útočníka krom Gallyho a to z nich až na Maxe nikdo nemá 50 bodů... Je pořád mladý, i když sám tuto výmluvu nemám rád, tak to je fakt a on rozhodně vysloveně nezklamal.

Zklamání sezony je Max, to je bez debat, až se mi o tom ani nechce psát. Možná až po sezoně.

Jinak jak se tak na dnešní mač dívám, tak člověk ani nestíhá pobírat ty změny v útocích. Nějak nerozumím tomu, proč není Ghetto v první lajně a je tam Byron a proč je McCarron ve čtvrté. Zato Mitchell zápas začínal v druhém útoku s Larrym a Plekym... MT je fakt marný.
Už jen šest zápasů přetrpět...
 
AvatarReakce na příspěvek:Určitě, ale pořád mě Pleky zklamal v sezóně méně než Paci, Alex, Markov, apod. Branky chyběly, ale nahradil to solidními asisty, plus/mínus je kladný. Sezónu rozhodně nebude brát jako podařenou, ale na to, co předvedli ostatní, může být relativně spokojen... Když se podívám na další zpackanou sezónu Ellera, z toho kluka asi nevyroste ani třetí cetr, protože neumí bránit. Alex měl záchvěv geniality, ale musí to ustálit, to je u první centra nejdůležitější, o Maxovi se nemá cenu bavit, špatný... Takže spíš jde o to, jak budeme s MT trpět v další sezóně... Už se těším na draft, snad nám vyjde...
 
AvatarZajímavý zápas... Tři goly v sedmi minutách jsme asi už pěkně dlouho nedali a už vůbec ne za stavu 0:4. Konečně se trefil Pleky, který letos asi prožije nejhorší střeleckou sezonu od své rookie season (nepočítám výlukovou sezonu).
Není moc o čem psát, jen to přetrpět do konce.
 
 
Související zápas
 
 
detail zápasu
 
 
vs. Detroit Red Wings
 
 
přehled všech zápasů
 
 
Nejnovější články
 
 
archiv článků
 
 
Napsali jsme 26.04
 
 
 
 
Tabulka
 
P.TýmZ.SkoreB.
 
celá tabulka
 
 
Aktuálně z fóra
 
  • Theo: Není to házení hrachu na zeď - ty ... | více
  • Ano, nejak takhle jsem to ohledně Savarda myslel. A ... | více
  • Jinak hodnocení celkem přesný. A byl bych překvapený, kdyby Ylönen ... | více
  • Jsem asi poslední, kdo by byl Savardův fanoušek, ale: ... | více
  • No vidíš a já problém s jeho pomalostí mám ... | více
 
 
 
 

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, jakožto další zde zobrazené vlastnické materiály jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L. P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.

Web created by Martin Formánek (martin.formanek(at)gmail.com) | design by Aleš Koňařík